22.9.2021 ZŠ Hybe

Štvrté stretnutie budúcich rovesníckych mediátorov na ZŠ v Hybe.

Na úvod sme sa vrátili k stretnutiu z pred prázdnin, aby sme si osviežili pamäť ale zároveň nám odišli niektorí študenti na SŠ. 🙂

“o medziľudských vzťahoch, riešenie konfliktov, konflikty cez prázdniny- skôr medzi súrodencami, konflikty napomáhajú- aby sme vedeli ako nabudúce”

Hovorili sme o udržateľnosti projektu na škole aj po našom odchode a čo im môže pomôcť do budúcna, ako k sebe pozvať nových.

Kedy má priestor pomôcť so situáciou/konfliktom žiak a kedy už dospelý?

“1- žiak- Opýtam sa čo chcú

2- dospelí

3- dospelí- dospelí má rešpekt, bolo ublížené

4- žiak- je to ohováranie

5- dospelý- ak má hodinky tak mu poradím Nech si dá budík, najbližší dospelý- výchovný poradca napríklad

6- žiak- Ja osobne som rozmýšľala aj dospelí

Cieľ: aby sme vedeli čo čakať, aby sme v teórii vedeli vyriešiť, aby sme sa vedeli dohodnúť, rozhodnúť sa kto  rieši”

 

Diskutovali sme v kruhu:

“- keď ho pustia rodičia,  16, keď sa neožereš, Ak si o desiatej doma, Podľa toho či ide niekto z rodiny alebo tak, to je všetko, máme vyriešené

( čo si mal včera na obed- rezeň- odbočenie od témy)

– Podľa toho aké je dieťa, Aké je vyspelé,14-15, celkom že môže ísť, keď vieš že nebudeš celú noc, s kým ide, kedy príde si treba dohodnúť, Ak viem že mu môžem veriť, čo má druhý deň( školu) piatok/ cez cez víkend/ prázdniny, s kým ide Koľko má rokov, spýtala by som sa či tam je…, alkohol a drogy je podľa mňa rozdiel, možno by mu povedala príbehy aby sa poučilo dieťa

s kamarátom nadlho… na chatu

-Mentálne vyspelé, vekovo,… skôr ako na párty, medveď, Kde sa nachádza chata, pustiť ak Šiel by som s ním

 Kto je facilitátor?– asi ona lebo povedala niečo k téme, ja som znova zopakovala, položila otázku,…”

 

Ako to máme s dôverou?

“musí vedieť udržať tajomstvo, musí byť kamarátsky, musia vedieť vravieť veci narovinu, musí vedieť zachovať chladnú hlavu

-Vernosť, rozhovor, rozprávať sa o veciach, úprimnosť, Musím ho poznať dáky čas, aby som vedela čo od neho čakať

-Pravdovravnosť, komunikácia, udržanie veci v tajnosti, súkromie, láskavosť, úprimnosť, ne ohovára

-Byť taký, že  dodrží slovo, zaujímať sa o spolužiakov, kamarátov, pomáhať, ukázať že sa ti dá dôverovať

-Vedieť udržať tajomstvo, neklamať k tým na ktorých mu záleží

-Nikomu nepovie dôležité veci citlivé, pomôže Veľa ľuďom, dôveruje iným,

-Musí vedieť udržať tajomstvo, nie ohovárať ostatných poza ich chrbát, vedieť pomôcť druhému v núdzi

-Niekomu niečo sľúbi, dodržať to”

 

“- že vedia o ktorých veciach môžu rozprávať

– poznáme sa dlho a viem že im môžem veriť

– udržia veci v tajnosti a nevykecajú to celej triede alebo niekomu

– lebo mám v sebe ten pocit že sa im môžem zdôveriť

– dlho ich pozná a viem čoho sú schopní

– dlho sa poznáme

– lebo vedia udržať tajomstvo

– že im môžem veriť”

 

“- viem udržať tajomstvo, som úprimný 

– sa poznáme celý život, Boli sme vo veľa situáciách kedy sme si museli dôverovať

– udržím veci v tajnosti

– sa ich skúšam nesklamať 

– sa snažím im dať najavo že mi v pohode  môžu dôverovať A to napríklad tak že urobím všetko preto aby sa cítili dobre 

– im viem pomôcť 

– ma majú radi lebo som k nim Slušná a podobne 

– nejaké veci mu poviem až postupom času, keď nemá človek dôveru Nedá sa s ním kamarátiť”

 

Kto je mojím vzorom a kto ma inšpiruje:

“- môžem byť ako on, môže ma inšpirovať, môžem byť ako ona alebo ešte lepšia, Môžem si predstaviť cieľ,

nezapredáva sa, ukazuje mládeži ako by sa mali správať, tie verný svojim ľuďom,…- tým že keď sa mu nedarilo neprestal, svojou nadčasovosťou, autentickosťou, 

že sa nedal hodiť a bojoval za svoje právo, nevzdal to,

vtipný, inšpiratívny- začal ako malý hrať na basu A chcel sa presláviť, je vojak- s ním sranda, odvážny, silný- začal na sebe pracovať, šiel na strednú školu, potom sa  dostal do armády, bol už aj v  afganistane ,energetická, pomáha ľuďom- písala knihu, film  o anorexii”

 

Spolupráca v aktivite:

“- 3 2 1, poďme takto že sa premiestnime, rýchlo sa pusťme, 34, dobre, nie, znova nevadí, poď, 34, Tak držte takto,34, počkaj, Daj to tak,( výmena stoličky), počkaj, tá ma nožičky, to mi zle dávaš,  musíme aspoň jedno koliesko, 34, ty si to Takto držal( a spadlo), nie, Počkaj, nie daj si to vyššie, to je moc, poďme pomaly,, dobre podľa nás je to lepšie keď dáme rýchlejšie, ale, mne padla, všímaj si okolie, toto bude moja stolička, aby som sa nemusel stále premiestňovať, dobre, 34, Takto si, do takého uhla, tak to stačí, tak 34, nič, som blbá, do neviem, Poďme rovno tak za 2. stoličku, spadlo, Zakaždým mi padá táto, dobre ešte raz, 34, Janko vyššie, trošku vyššie, 34, som nestihol,, dobre, do dobre poď, ticho, počkať, jej, dali sme to

– pocity- adrenalín, hnev “

 

Návrhy na nástenku ale aj odznak: 

“čo by mohlo byť na nástenke?- obrázok, mená, trieda, učiť, krátke vysvetlenie, Nájdeme si tak, že cestou, načrtnúť, v strede bude, že …,Hore alebo v strede?, No a čo ďalej?, väčšie, A keď dáme…, vlastne…, naše mená- Aké asi?, meno a porozmýšľam, že aj trieda, hej, keby sme dali…,

– porozprávať čo sme doteraz robili, To je moc, neviem, čiernou, uvidíme, takže…, skús ešte, dajte gumu to nie je perfektné, pomaly, červený alebo zelený, alebo to spravíme úplne…, alebo daj body biele modré červené, Ukáž, tak budeme na striedačku, tak hlasujme, A kebyže tak to?, pomôžte bo to nestihneme,…

-Naše mená, mi už máme, takto?, Áno tam dáme že riešime problémy, prevenciu šikany a…, potrebujeme to stihnúť, takto?, neviem môže byť, Ja som dal…, vy čo na to?, No idem to obtiahnuť, ja nechcem, viac ma nenapadá”

 

Ďalšie školy zapojené do projektu

©2021 Ave ProsperitA. Všetky práva vyhradené

Vytvoril