Druhé stretnutie na tejto škole sme realizovali po viac ako pol roku kvôli situácii s COVID.
Ako aj na iných školách kde sme mali dlhšiu prestávku, tak aj na tejto sme sa vrátili na predchádzajúce stretnutie a diskutovali o tom, čo si pamätáme. Precvičili sme si verbálnu a neverbálnu komunikáciu, diskutovali prečo je dôležité venovať pozornosť emóciám, pomáhali sme si rôznymi pomôckami, ktoré diskusiu ale aj skupinovú dynamiku podporujú.
Čo videli a čítali žiaci na obrázkoch v neverbálnej komunikácii:
- “vidíme ľudí, emócie, prekvapenie smútok, hnev, radosť
- emócie delíme na negatívne a pozitívne
- náročná identifikácia: tenista – vyhral – prehral = pohľad, sklamanie, pozerá do zeme, nahnevaný, frustrovaný , smutný
- smútok, zrak, farba tváre, výraz úst, sklonená/naklonená hlava, rana / modrina na čele, vrásky, skrčené čelo + gesto, správanie”
Rozoberali sme spoločne niekoľko emócií a medzi sebou diskutovali aké sú ich príčiny, prejavy, ako si myslia, že môžu iným pomôcť.
Diskutovanie na jednotlivé témy im otvára priestor na vzájomné vypočutie sa, niekedy nám pripomína čo sme sa už naučili a inokedy im otvorila úplne nový priestor rozhľadenia sa a tém.
Aktivity boli na vytvorenie si priestoru, skupinovú diskusiu, rozoberanie situácii, načúvaniu si ale aj spoluprácu.