28.9.2021 SŠ Banská Bystrica

Štvrté stretnutie s budúcimi rovesníckymi mediátormi na strednej škole Banská Bystrica.

Štvrté stretnutie začalo diskusiou ako sa mali a ako prebiehalo ich spoločné stretnutie bez nás lektorov. Riešili konkrétne problémy, nachádzali riešenia:

“porozprávali sme sa, Problémy boli sú aj budú, aj možnosti riešenia”

Ako to máme v živote s dôverou?

“diskrétny, tolerantný, Musím mu dôverovať, normálny- neni nejaký čudný, slušný, dôveryhodný, milý, milý- svojím spôsobom, priateľský, úprimný, sebakritický, kamarátsky, nápomocný, nesklamali ma, poznajú ma, že im môžem povedať všetko A pomôžu, dlhé kamarátstvo, že mi ukázali že im môžem dôverovať, dôveryhodný, blízky, si nechám všetko pre seba , ma poznajú, cítia ženy môžu veriť, … “

 

Kde je hranica kedy niečo rieši ešte žiak a kedy už dospelý?

“Malý problém nie je potrebné volať dospelú osobu. Žiak sa vie lepšie vžiť do situácie ako dospelí. Rovesnícky mediátor môže pomôcť, podporiť, …”

 

Urobili sme si aj úpne novú aktivitu každý o sebe a z niečoho čo mohlo vyznieť na prvý pohľad zvláštne, im vyšli krásne myšlienky keď si ich čítali. Škoda, že to nie všetci môžu počuť a vidieť. 🙂
“Prečo tam všetci dávate normálne veci?, Aký je rozdiel medzi sebaláskou a narcisom? Cieľ: spoznať sám seba aj sa navzájom, Bolo to dosť osobné.” 

Diskutovali sme o klamstve a ako ho vnímame:

“Neznášam to”.

“Budem držať s triedou a radšej si opakujem učivo ako dostať zlú známku,  nepovedať jej plnú pravdu, Mali by upozorniť učiteľku, aby si zopakovali učivo. Poradíme jej, aby sa učila, navrhnem doučovanie, môžme jej učivo vysvetliť sami, povedať jej úplnú pravdu. Nech sa začne viacej učí, lebo sme počuli že sa nemusí dostať na školu. Nechceme klamať záleží nám na nej. Klamstvo – Riešili sme niečo podstatné – aby sa neurazila, nebola smutná.”

 

V rámci udržateľnosti projektu na škole sme v tento deň veľa diskutovali aj o tom ako môžu dať o sebe vedieť ostatným žiakom školy, aby sa v prípade, že pomoc budú potrebovať vedeli na koho obrátiť.

Padli prvé návrhy na odznak (ktorý zverejníme až keď ho dostane skupina), návrh nástenky, prihlášok, formou rozhlasu.

“-Niekedy aj malá pomoc…, čiernou farbou?, a nedáme toto?, hore?, napríklad dole, môžem?, keď to pokazíme…, neznervózňuj ma , máme sa dohodnúť, poď sem, Môžu sa len tak prísť porozprávať, naučiť ich predchádzať konfliktom, návrhy riešení, učiť vzájomnému rešpektu, porozumenie

– napríklad: máš problém?   zdôver sa mi, Napíš,… Chceš sa porozprávať?, alebo ako by si to chcela, nie otázku, máš problém? Pomôžem ti,…

– ja neviem, to je dobré, môžeš sa nám zdôveriť, Tak aspoň na tej otázke sa dohodneme, nie pod nápis ale podnadpis, sme skupina mediátorov a našim cieľom je…, mediátor pomáha vo…, rovesncka mediácia pomáha v…, pomáhame:…,  naše ciele…, keď neviem čo, nedáme radšej…?,  alebo môžeme dať meno jedného z triedy, mail “

🙂

 

Ďalšie školy zapojené do projektu

23.9.2020 ZŠ Hybe

Prvé stretnutie so žiakmi prebiehalo v 4 hodinovom interaktívnom stretnutí. V tejto zostave sa stretli prvý krát, preto stretnutie bolo zamerané na vzájomné spoznávanie sa,

28.6.2021 Gymnázium Banská Štiavnica

Prvé stretnutie budúcich rovesníckych mediátorov na Gymnáziu v Banskej Štiavnici z rôznych tried. Cieľom prvé stretnutia budúcich rovesníckych mediátorov bolo určiť si pravidlá v tíme

19.5.2021 ZŠ Ľubeľa

Tretie stretnutie budúcich rovesníckych mediátorov na ZŠ Ľubela. Cieľom stretnutia bolo precvičiť si argumentovanie: “predstav si že si jeho právnik, máte aj pravdu ale…, povedal

©2021 Ave ProsperitA. Všetky práva vyhradené

Vytvoril

Táto webová stránka používa súbory cookies. Viac informácií