24.9.2021 SŠ Žiar nad Hronom

Štvrté stretnutie rovesníckych mediátorov na SŠ v Žiari nad Hronom.

Na stredných školách je to tak, že tam žiaci mávajú aj prax, čo bolo aj dôvodom, že sme sa na tomto stretnutí stretli v menšom počte. Na aktivite a diskusii to však neubralo, práve naopak. 🙂

Čo vás na škole trápi? A čo sa vám naopak na škole páči?

“Musíme skoro vstávať, A čo tí čo dochádzajú, ….”

“pozitívne na škole- mám dobrých kamarátov, Ja som už povedala podzte vy, ale zasa končíme skorej, niektorí učitelia sú milí”

Cieľ: motivácia, keď je v tom niečo dobré je aj niečo zlé,  lepší pocit, viac sebavedomia”

“Je to najkrajšia časť dňa- ísť domov, keď robíte niečo čo vás baví nie je to robota, v práci sa nemusím učiť ako v škole na písomku, Naučil si sa- nie- tak sa douč- vyvolám ťa nabudúce- neboli by zbytočné stresy, Ja mám stres že niečo zlé poviem ale napíšeš čo si sa naučil, ja nerada odpovedám, spolužiaci všetci radšej odpovedajú- keď  sa ich spýtam povedia že odpovedať”

Je pre rovesníckeho mediátora dôvera dôležitá?

“určite, keď niekto príde s nejakou vecou,

kamarátsky, spoľahlivý, spolupracujúci, empatický, verný, komunikatívny, istota- môžem mu veriť, má svoj vlastný názor, otvorený,  empatický, priateľský, komunikatívny, verný, by si Povedať vlastný názor, vždy pomôcť,  priateľský, otvorený, spoľahlivý, nápomocný”

“vždy sa snažím byť oporou, pomôcť vždy keď sa dá, poradiť a komunikovať s danou osobou , sme si blízky, poviem im pravdu, vedia že to zostane medzi nami,”

Vytvorili si vlastný spôsob komunikácie ako si budú dávať vedieť, ako spolu prejdú jednotlivé návrhy, čo im môže pomôcť, vytvorili si vlastnú skupinu. 🙂

 

Ako pomôcť keď má niekto ťažký deň, čo povedať, ako to povedať? Preformulujme si rôzne výroky a vyšlo ….: 

“Ako povieš? Ja by som povedala… ale to sa rozrevala viacej, No dobre Neplač!, napríklad rodičia – čo chcete aby povedali?, ja neviem, alebo že: musel si tak reagovať?, Keď už nič nepomáha tak…”

ale je to citlivejšie, nesprávaj sa tak! To je otras, Keď už tak jemnejšie, potom… lepšie?, to už máme poďme ďalej,. ..”

“som nahnevaná, čo ťa naštvalo?”

“ako sa cítiš, Čo sa stalo, podľa situácie rozosmiať ho”

objatie, že sa to vyrieši, upokojenie”

“je v poriadku že sa tak cítiš”

Cieľ: “je to pozitívnejšie, empatickejší, kto sa ako cíti a prečo

 aktivita- je to psychicky náročné- v tej situácii zapájaš mozog aj psychiku- Bože toto mu nemôžem povedať…, Ona ti nepovie Poď ideme sa hádať”

Napr. ” Nemusel si sa tak  zachovať, prečo si taký, Mohol si si to lepšie premyslieť”

“Je okej byť smutný, precíť to a potom keď sa budeš cítiť na to pohni sa ďalej”

“Ako sa cítiš?”

 “Vytlač to, objatie, upokojenie”

“Je v poriadku keď sa tak cítiš”

 

Na fotkách ste si možno už všimli, že sem tam použijeme aj dosku:

“a a, nemám síl, daj, počkaj, počkaj, mám kŕč, pomaly,, dobre tak, dobre no,  Ej, Nie tam, a,

Cieľ: spolupracovať, dôverovať, posilňovať ruky

– Ale nič ste nepovedali o cieli, intuícia( do diery) A keď padlo Dali ste znova

– Aké otázky by ste mi dali?- prečo, čo si myslíte k čomu to  viedlo, Keby tam on nebol( spadlo by to) prečo to bolo také ťažké( váhovo)”

 

Ale aj stoličky:

” 34, dobre, 34, úplne po pôvodnú,  ešte raz, padla, dobre, daj stoličku takto, postavme sa na roh, 34, počkaj, dobre, pokročili sme,  nie, jedna stolička padla, dáme to hej?, Prepáčte, dokedy to musíme robiť, už poďte niekto iný štartovať, 34, dobre, tak daj, Poď do zadu, dobre, skúsme je, toto sa nepočíta, nie, dobré to bolo, 34,

– dobre, dolu, daj viacej, ty sa daj viac …, ale posunuli sme sa, nevadí, ale už vieme ako na to, proste pusti, nemusíte tak velmi, podte niektorí štartovať, to bolo čo zasa, synchronizácia, čo potrebuješ, to mi prišlo

– Nepodarilo sa, nepovedalo sa padlo, Ja som si nevšimla

– emócie: Radosť, zúfalstvo”

“- ten kto štartoval/ riadil- Dala som možnosť nech si to vyskúšajú

– cieľ: koordinácia, reflexy, komunikácia”

 

Padol návrh na nástenku ale aj ich logo (zvereníme keď dostaneme finálne verzie):

” malo by tam byť…, môžeme dať, Mali by sme dať že…, Takže Dali sme návrh že veľkým bude napísané rovesnícka mediácia, odmietaš?, takto alebo chceš takto, No čo pre inšpiráciu, tak to vieš, neviete Koľko nás je?, chceme to ako stránku alebo ako nástenku, text pôjde Aký, obráťte sa na rovesníckeho mediátora, chceš pod seba alebo ako, ja som myslela…, z kraja takto… , Tu, takto, Nie je hanba opýtať sa hanba Je…- bol taký citát na nete, Nájdi to, niekedy aj malá pomoc pomôže- Hej to je dobré( hľadanie citátov na nete), Veď si vravela že si aktívna- ale z textami by ste jej mohli pomôcť, čo robíme- pomáhame komunikovať, čo Ponúkame- bezplatné objatie, porozprávať sa, A kto sme- rovesníci mediátori, tu môžeme prirobiť niečo,…”

Ďalšie školy zapojené do projektu

19.5.2021 ZŠ Ľubeľa

Tretie stretnutie budúcich rovesníckych mediátorov na ZŠ Ľubela. Cieľom stretnutia bolo precvičiť si argumentovanie: “predstav si že si jeho právnik, máte aj pravdu ale…, povedal

19.10.2021 Stretnutie s pedagógmi

Záverečné stretnutie s pedagógmi SŠ v Banskej Bystrici bolo na zrekapitulovanie projektu, do ktorého sa ich škola zapojila. Diskutovali sme o tom ako im projekt

©2021 Ave ProsperitA. Všetky práva vyhradené

Vytvoril