21.10.2021 SOŠ a Gymnázium Krupina

Štvrté a piate stretnutie na SOŠ a Gymnáziu v Krupine sme vzhľadom na zhoršujúcu sa situáciu s COVID-19 museli spojiť. Túto skupinu rovesníckych mediátorov sme už poznali a preto sme vedeli, že to na kvalitu vzdelávania nebude mať vplyv.

V rámci stretnutia sme si trénovali rôzne oblasti a pritom veľa diskutovali.

Aktivita: Sebaláska, dôvera?

“Sebalásku? blízky mi ublížili, stratila  som ju A musím sa jej učiť, 

– úprimný, dobrý, empatia, otvorený, priateľský, tešiť sa

– v dnešnej dobe sa ľudia bavia s tými kto im vyhovuje, alebo kto má aký telefón, podľa toho kto čo má”

úprimný, dobre mi poradia, pomohli mi,osvedčili sa, Som tu pre nich, riešim iba ju a s ňou, som Bláznivá ako oni, vybudovala som si Dôveru, dôverujú mi, aby oni mne dôverovali, musím vedieť ako si získať ich dôveru, musím byť milá, trpezlivá”

 

Diskutovali sme o predstavení sa učiteľom, ktoré ich čakalo v istý deň:

“čo je mediácia, aké problémy na škole vnímame respektíve čo sa snažíme riešiť, čo sme robili na našich stretnutiach- aktivity a hry, čo sme sa naučili, plány do budúcnosti, poďakovanie”

Aktivita na spoluprácu, podporu, vzájomné vnímanie, komunikácia:

“- to zvládneš, dajte bližšie stoličky, Jáj, môže ísť 34, a, ešte raz, po jednej, tak to poď a nebude či to padať, budeš chytať, buďme zaradom, 12, teraz,  34, teraz, teraz, ideme, 34, teraz,Si ju pustila?, pre 4, čože, 34, teraz, teraz, zasa, znova, pripraviť sa teraz, musíte nastaviť výšku, t takto to spadne, ona za stoličku, teraz, spadla, jaj, dobre, teraz, kľud,

– dobre, ako komu vyhovuje, ale… nestíha, ty choď blízko, môžeme?, pripraviť teraz, teraz, fuj, prosím, môžeme?, hej, teraz, Jáj, fakt?, podľa mňa poďme takto, teraz, ja som sa zľakla že spadlo, pripravené? na, teraz, môžem? no, teraz,, A áno, super, detská radosť:)

– Nemáme nejakú stratégiu, 12, teraz, poďte, poďte, Nemôžeme si dať pauzu, povedz ako to komu vyhovuje, napríklad Ela nestíha,  napríklad viac k sebe stoličky, na kraj si dajte,  nemôžeme si dať cieľ do polky?, podľa na chute čo najbližšie k tej ďalšej, môžeme?, teraz, ale funguje to keď sme bližšie, daj bližšie lebo ste veľmi ďaleko, si mohla aj skôr, detská radosť”

Čo sme postrehli? čo bolo najťažšie?stoličky, mne sa šmýkalo, všetci sme boli pripravené”

Aké emócie ste vnímali u seba? “frustrácia”

 

Aktivita: Odpovedať v skupine pod časovým tlakom na rôzne otázky a vytvoriť si spoluprácu

 

– pomôcť ľuďom, vyriešiť konflikt, prijímanie správania,  zmierenie

– nadácia otvorenej spoločnosti,iln

– Aký bol deň, čím ste sa zaoberali dneska, bolo niečo nové, čo vzdelávanie, Čo nové si sa naučila?

– v triede- tablo,  logo, rozdelenie pozícií,…

– konflikt, argumentácia, správanie

– spolupráca komunikácia, rozdelenie  rolí, Dôvera,…

– tvár, Just, nohy, hryzenie,… 

– štyri dôvody- šikana, ohováranie, žiarlivosť, rasizmus, závisť

– úprimnosť,  empatia,  dôveryhodný, priateľský

– bitka,  rozhovor, hádka, rozvod, udobrenie,  vzťah, porozumenie, kamarátstvo

– krabica, papier, stoličky, Človeče

– rodina,  dieťa, práca,..

– Nebuď citlivka, baba, Nerev, ukradni sa, kľudný hormón,

– nos,acf,ap,kn

– trpezlivosť, úprimnosť,  dôveryhodný,…

– podobný vek, taká istá veková kategória

 

Ako zabezpečíme udržateľnosť projektu na škole?

“siete, webstránka, rozhlas, nástenka, blogy, stretnutie stredných škôl- asi online, priberá- výzva/ prihláška”

 

Aktvita: Doska

” takto je to dobré, sme sa dohodli, držte, cieľom bude…, Máme to dať asi do tej diery nie?, poď dole, Trošku, toto rozmiestnenie je super, Aké je udržať to?, ide dookola, poďme tak, tak to nič, Ale my sme…, že budeme hľadať, možno niekoho vyhodiť?, ani sme sa nesnažili, ťažké to je,…”

Čo ste spozorovali? “spolupracovali sme, narušiteľ, snažili sa, nechápali sme význam, lebo ste nám nepovedali že čo

doska= problém ťažká, keby sme ju držali rovnako Nebolo by to také ťažké,  A ešte príde niekto kto do toho rýpe…”

Aký je váš názor na rovesnícku mediáciu? čo vám dala rovesnícka mediácia? Čo  čo by ste chceli odkázať novým rovesníckym mediátorom?

Aktivta vytvorenie súvislého príbehu:

” A kebyže dáme, dajte ostrov Plus…, poďme od začiatku, ja nechápem, dáme to dokopy, ja nechápem ani toho kohúta, tak dáme tak? tak hej daj tak,Kto má Najďalej, Ani ja nemám lietadlo, Ja mám najnižšie, ale nie až tak, tiež pravda, ja lie lietadlo z blízka, A ty nemáš…?, tak dáme ešte raz?, mi, kto má ešte?, ja, tak, pozadie tu nemáš žiadne?, ja mám ostrov, Aj ja mám, si robte srandu, Ja si myslím že to je ako začiatok, Ja už som taká stratená, môžeme spraviť štyri riadky a potom sa Posnažíme  porozmýšľať, Ty si predo mnou a ty si potom pred ňou, to je z blízka, priblížené, Ja mám kúsok toho ostrova, vesmír A od priblíženie, ja nechápem to…, všimlí ste si krabicu a v tom domčeky?, nechceme začať úplne z diaľky?, ja nechápem, a dáme dokopy, a ďalej ako chceme pokračovať?, počkaj, nechajte ju dopovedať, nepočúvajú sa, dvaja si dávajú lístok, Čo je to lístok?, kto  má lístok?  Akej farby? nevidíš tam lístok?  Poďme k autobusu, tam bol týpek, kto mal bližšie týpka, ty máš ešte kohúta, otočiť?, nie ne presúvajte to, otočte, Na toto som sa tešila, Toto je opačne, jednu chybu sme mali”

Cieľ:  “počúvanie, popis, komunikácia”

Na záver sme si vyplnili dotazník.

Ďalšie školy zapojené do projektu

Feedback od pani Koordinátorky

Koordinátor je dôležitou súčasťou tímu pri rovesníckych mediátoroch. Je dôležité, aby bol počas školení s nami/lektormi a žiakmi, a s budúcimi rovesníckymi mediátormi si vytvorili

29.09.2020 Liptovský Mikuláš

Prvé stretnutie so žiakmi prebiehalo v 4 hodinovom interaktívnom stretnutí. V tejto zostave sa stretli prvý krát, preto stretnutie bolo zamerané na vzájomné spoznávanie sa,

©2021 Ave ProsperitA. Všetky práva vyhradené

Vytvoril