Prvé stretnutie rovesníckych mediátorov na SŠ v Brezne.
So žiakmi SŠ v Brezne sme sa stretli prvý krát. Cieľom prvého stretnutia bolo vzájomne sa zoznámiť a spoznať sa, podporiť sa v komunikácii, predstaviť si projekt, dať priestor vo vyjadrovaní vlastných názorov, určiť si pravidlá, diskutovať o možnostiach v tíme, venovali sme pozornosť aj pravidlám, pozorovali sme, ale mali možnosť si vyskúšať aj argumentovanie. V aktivitách sme využili rôzne pomôcky, vychádzali sme ale aj z ich vlastných skúseností žiakov, podporovali sme sa. Vyslovili vlastné očakávania od zapojenia sa do projektu.
Každú aktivitu sme si rozobrali v čom nám môže pomôcť, s prepojením na prax. Aktivity sú na samostatné premýšľanie, prácu a diskusiu v menších skupinkách ale aj vo veľkej skupine.
Závery budúcich rovesníckych mediátorov pri aktivitách:
“ očakávam že sa dozviem niečo nové čo potom posuniem ďalej a raz mi to určite pomôže, aby som sa naučil riešiť problémy, očakávam že naberiem skúsenosti a zručnosti, lepšie nasadenie, aby som vedel riešiť konflikty, sa naučím riešiť svoje aj cudzie problémy a konflikty, nebáť sa prejaviť svoj názor”
“budeme sa rešpektovať, očakávam že si budú nápomocní a pomáhať navzájom, väčšia komunikácia, názory, podpora, ľudskosť, aby sa nebáli vyjadriť svoj názor, tolerancia a slušné správanie, od rodiny, že prestanú ich uštipačný humor na moju osobu, že sa budeme navzájom rešpektovať”
“budeme viac komunikovať a vyjadrovať názory nahlas, očakávam že budú otvorení, že im budeme vedieť pomôcť a hlavne poradiť, mali by sme sa navzájom chápať a akceptovať a riešiť problémy spolu, nemali by sme nikomu robiť zo života peklo a naučiť sa správať aj na to koľko máme rokov, že si budeme navzájom pomáhať, pomoc a podporovanie, komunikácia, že sa budú chovať ako kolektív, aby si niečo aj odtialto odniesli, že budeme dobre vychádzať, úctu k sebe navzájom, slušné správanie, pochopiť ich ,v podstate vzájomné pochopenie, že si budeme oveľa viacej rozumieť, lepšie vyjadrovať, lepšie sa správať”
Tím má byť: “zorganizovaný, zohratý, synchronizovaný pohyb, zosúladený, komunikácia, koordinovaný”
Čo tímu bráni v spolupráci? “keby nedržali spolu, boli zranený, nedodržali by dohody, neboli do počtu, nespolupráca, neboli by kolektív, zlý tréner”
Tréner má byť: “trpezlivý, disciplinovaný, rešpekt, podpora, komunikácia, cieľavedomý, motivovaný”
Pravidlá a pomoc pre nás: “rešpekt, komunikácia, aktivita, vypočuť názor, spoznať sa, viac aktívny “