Štvrté stretnutie budúcich rovesníckych mediátorov na Gymnáziu Detva. Zaspomínali sme si na predchádzajúce stretnutia a pracovali na novom rozvíjaní zručností a schopností.
Čo si o tom myslia žiaci?
“Spolupráca, komunikácia, empatia, koordinácia, kompromis, dohoda, spôsob riešenia problému, akceptácia názorov, Dôvera, tvorivosť, predstavivosť, multitasking, kolektívna práca, spolupatričnosť.
Dôvera a počúvanie( bludisko), komunikácia, spolupráca( riešenie problémov), tvorivosť a aktivita, cítenie s druhým( pochopenie), tímové riešenie problémov, logické myslenie.
Spolupráca, Dôvera, pocity, komunikácia, riešenie problémov prostredníctvom komunikácie, vypočuť si názor druhých, objektívnosť, social socializácia, pochopenie/ porozumenie, solidarita, spravodlivosť, kreativita, súcit, kompromis
Porozumenie, aktívne počúvanie, emócie
Každého z nás napadlo niečo, potom sme to pospájali, Niečo povedal a objasnil, u nás sme robili aj kompromis, dohodli sme sa, že keď niekto niečo povie čo ho napadlo, že to môžem napísať ja”
V štvrtom stretnutí sme si trénovali:
Vyskúšajme si rolu mediátora.Kto by chcel byť mediátor, Čo vám beží hlavou?
Diskusia mediátorov:
“Prečo Ja nie?- Necítim sa na to, nechce sa mi, starší prežili viac situácií.
Scénka- dievčatá, ohováranie, prichádza mediátor- keby ohovárali teba? je to tvoj problém? Počul som že ťa ohovárali
( Aký je mediátor?- spravodlivý, neutrálne, empatický)
– ohováranie- mne to nevadí, Ale ak je človek citlivejší viac ho to poznačí
– čo urobíš? opýtam sa/ získam informácie, Niektorí nechcú na seba pútať pozornosť- dobré ak nechceš Ok ak budeš chcieť som tu”
Aktivita Stoličky:
Cieľ tejto aktivity si určili žiaci sami: “spolupráca, komunikácia, spoločný cieľ”
Sprevádzajúce emócie? “sklamanie, šťastie”
Aktivita: Človeče
Cieľom tejto aktivity, precvičiť pamäť, spoluprácu v menšej skupine pod časovým tlakom, nájdenie riešenia,
byť neutrálny, spravodlivý, motívuj druhých, Usmej sa, rieš problémy
– minika, gestá, artikul – obhrýzanie – ohováranie, závisť – v škole, v – nechcem riešiť, chcem pomáhať druhým – konflikt, rodina, manželstvo -Chcem pomôcť, chcem byť spravodlivý človek – hádky, zváranie, pýcha, peniaze |
12- dohoda, 8
-3- šikana, Ohováranie, konflikty -5- gestá, telefón, Dominika, – šikana, ohováranie, bitky, slová,
|
– polievanie, komunikujem, spoznávanie
– katastrofa, bitka, hádka – stres, nervozita – spolubývajúca, gestá, Mimika, žrebovanie, kompromis – ohováranie – nadácia otvorená spoločnosť, a p, CP – kompromis vyriešením, Hanbí sa, bojí sa, komunikácia, kreativita, – klepe sa, ohrýzanie, – dohoda, rozhodne sa starší – vš, ZŠ, ZŠ, škôlka, brigáda, prax, – boxer, rešpekt
|
– poviem, napíš- nástenka, učiteľovi, plagát
– Nebuď smutný, Nestojí to za to – pozitívny, nestranný – smútok, Radosť, strach, nádej, nervozita – hnev, šťastie, nervozita – …(niečo neviem prečítať)
|
Ako má predstavu skupina, aby o nej na škole žiaci dozvedeli a ako zabezpečia udržateľnosť projektu?
Ako to vidia rovesnícki mediatori:
” vyzývanie nových- výzva/ prišla, komunikácia v skupine, ďalšie stretnutia, plagát- čo najmenej text, čo najkratšie, stručne, kontakt, odznak( do konca budúceho týždňa), webstránka
tvorba nástenky a logá( kreslenie)
– Čo vás zaujme na nástenke?- nadpis- Aký nadpis?
– keď tam napíšeme že… Adele kontakt, A chceme asi na šírku?, kto sme, čo robíme, čo chceme…
– môže tam byť…, možnosť porozprávať sa, vypočujeme, neodsudzujeme
– heslo idem riešim”