Tretie stretnutie budúcich rovesníckych mediátorov na ZŠ v Kvačanoch.
Cieľom stretnutia so žiakmi bolo precvičiť si argumentovanie a protiargumentovanie,
spoluprácu: “tvoríme na skupiny po ročníkoch 5/6/7/8, tak môžeme, tak… môže ísť ku mne, vy choďte tam, nás je veľa, ty si koľkaták, no tak, však 5/5/4, tak máme dobre”,
rozhodovania: “Každý povedal zdôvodnenie, dohoda, vyjadrenie názoru, Povedali si názor, najviac ľudí hlasovali, Zhoda, vybratie toho najlepšieho obrázku, Prešli všetky obr., vysvetlenie obr., počúvanie, Dohoda, vysvetlenie, komunikácia, presvedčenie, Zhoda, komunikácia “
dôvera: ” nevidel cez ruku, nevidela papier, pozrel dopredu cestu/nepozrel dopredu cestu, ľahko – pomalšie – aj cestu dopredu, dobre – poslúchala, dobre po kúsku, musela sa postaviť z mojej strany, napraviť sa, dobre, porozumeli sme si, spolupráca, porozumenie, počúvanie, snaha, sústredenie, dôvera, dohoda, komunikácia”
vedieť sa pozrieť pohľadom iného na veci,
spolupracovať: “spolupráca, komunikácia, dôvera, inštrukcie, zohla sa a kontrolovala rukami
- pozorovateľ: spolupráca, dohoda, rozprávali sa, ak to spravia, ona to organizovala
- dobrý vedúci – vypočuje názory, povie svoj názor nakoniec”
konflikt ako ho vnímame v rôznych situáciách:
- “agresívne, škodoradostné, smutné, hnev
- hnev smútok, zúrivosť
- hnev, vystrašenie, rozvaha
- záporné postavy zobrali peračník
- zabŕdanie, šikanovanie
- krivé obvinenie, neoverenie
- vydiskutovať si to, vrátiť peračník, nebrať vôbec cudzie veci
- preverenie
- odtrhnúť od seba”
Myšlienka: “KONFLIKT NEZAČÍNA LEN TAK, RIEŠENIE NIE JE JEDNODUCHÉ”