Druhé stretnutie budúcich rovesníckych mediátorov na ZŠ v Ľubochni po viac ako pol ročnej pauze.
Cieľom stretnutia bolo venovať sa so žiakmi rôznymi aktivitami precvičovaniu zručností ako:
verbálnej a neverbálnej komunikácii:
- “čo vidíš? hnev, radosť, zamyslenie, smútok, strach, pomsta, krik, plač
- podľa: tváre, očí, ústa, zamračený, postoj
- ak nechce rozprávať môžeme aspoň trochu zistiť ako sa cíti, pomôcť mu
- skôr negatívne emócie
- strach – nervozita, úzkosť, napätý, lepšie vnímanie, negat./pozit.”
emóciám a k čomu nám pomáha poznať ich, skupinová aktivita:
- “agresívnosť, bezmocnosť, cieľavedomosť, depresívnosť, empatia, falošnosť, hnev, hrdosť, hanblivosť, láska, ľútosť, nervozita, nenávisť, nuda, osamelosť, odvaha, prekvapenie, radosť, rozčarovanosť, stres, smútok, strach, úprimnosť, úzkosť, výbušnosť, zamyslenosť, zlosť”
vylúčeniu zo skupiny:
- “smiech, radosť, zábava, spolupráca, komunikácia, prekvapenie, sklamanie, dohodovanie, nejasnosť, snaha, prispôsobenie sa k druhým”
brainstorming, prácu v skupine, prezentáciu:
“Nezhoda s iným človekom, chce prejaviť svoj názor, Drzé slová, správanie, odvrávanie, Porozprávať sa s agresorom, upokojiť ho, skľudniť, humor, venovať mu pozornosť, prejaviť záujem”
“Hádka, provokácia, keď sa nám niečo nepodarí, Zovreté päste, nahnevaný výraz tváre, zamračený, Upokojiť sa vyvetrať si hlavu, ísť von, s kamarátmi alebo počúvať hudbu,”
“Klamstvo, keď niečo očakávaš od druhých ale nestane sa to, Smútok, hnev, plač, Porozprávať sa s človekom ktorí je sklamaný,”
uvedomenie si vlastného hnevu, spolupráca, diskusia: “ustúpiť mladšiemu, klamstvo, nedodržať slovo …prestala som písať”
spoluprácu, tvorba dohody, hľadanie riešenia, pozorovanie, vytváranie prvého dojmu – diskusia v skupinách, vžívanie sa a uvedomenia si vlastných pocitov, empatia.